Doživljanje in soočanje z duševno stisko pri vrstniku v razvojnem obdobju prehoda v odraslost

V magistrski študiji sem raziskovala, kako mladi v razvojnem obdobju prehoda v odraslost doživljajo in kako se spoprijemajo z duševno stisko pri svojem vrstniku. Osredotočila sem se na motnje hranjenja in depresivno motnjo, ki v omenjenem obdobju predstavljajo perečo težavo tako za posameznika, ki z motnjo živi, kot za njegove prijatelje, sorojence in partnerje. Preverjala sem katera stališča prevladujejo, kakšno podporo bi zdravi vrstniki zaradi stiske, ki jo narekuje duševna motnja vrstnika, potrebovali zase in ali obstajajo razlike v doživljanju in soočanju pri obeh motnjah. Po postopku utemeljene teorije sem analizirala 12 polstrukturiranih intervjujev z udeleženci. Iz podatkov je nastalo 6 glavnih kategorij s pripadajočimi podkategorijami, na podlagi katerih sem razvila Model procesov doživljanja in soočanja z duševno motnjo pri vrstniku na prehodu v odraslost. Model prikazuje, da posamezniki, ki so v tesnem odnosu z vrstnikom z motnjo, doživljajo prijetna čustva in občutke, ki jih vodijo v konstruktivno in prosocialno soočanje. Pri tem se zavedajo, da njihov vrstnik ni enako motnja. V epizodah močne simptomatike pa se pri udeležencih pojavljajo neprijetna čustva in občutki, ki vodijo v nekonstruktivne odzive na vrstnika z motnjo. Motnje hranjenja dodatno negativno vplivajo na doživljanje družinske dinamike. Stališča do nastanka motenj in zdravljenja nakazujejo na visoko pismenost o duševnem zdravju med udeleženci. Ti opozarjajo predvsem na spodbudno in podporno okolje kot varovalen in ključen dejavnik pri okrevanju. Podpirajo tudi strokovno psihoterapijo. Nekatera prepričanja so specifična za posamezno motnjo, npr. neodobravanje medikamentoznega zdravljenja pri depresiji. Izkazala se je tudi močna potreba po podpori v obliki skupinske terapije oz. biti slišan pri drugih, predvsem strokovnih delavcih. Magistrsko delo opozarja na prezrtost mladih na prehodu v odraslost, ki se soočajo z izkušnjo duševne motnje pri svojem vrstniku. Marsikdo o tem spregovori prvič.
Predlagam pogostejšo in kakovostnejšo prakso podpornih skupin in svetovanja za omenjeno obravnavano skupino.

Dostop do Magistrske študije – preberi več

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov.